2015. aug 20.

Vagy aratok, vagy kapálok, apró csuprokat csinálok!

írta: Bögrec
Vagy aratok, vagy kapálok, apró csuprokat csinálok!

Ez a nyár bizony így telt!

Ahogy sok volt osztálytársamnak, évfolyamtársamnak is ez az első dolgozós nyara, nekem is munkásan teltek a hétköznapjaim. Amikor épp nem a családunk egyik kertjében kapálok, zöldséget vagy gyümölcsöt szedek, vizet hordok öntözni, akkor már szaladok is át a műhelybe - vagy zuttyanok le a számítógép elé.

Számomra is nagyon furcsa, hogy fazekasként ez is a munkám része. A "Segítség, fazekas lettem!" facebook csoporttal* ugyan nyári szünetet tartottam, de így is akadt dolgom: kézművesként már rég a karácsonyra készülök. Igaz, egyelőre még csak fejben, papíron és a naptárban kattintgatva, vásárokra jelentkezve, kollekciót tervezve, mintadarabokat készítve, pénzügyeket számolgatva. Augusztus végén pedig újra felpörgött ott is az élet: ötletelünk, véleményeket gyűjtök.

Nemrég indítottam ezt a blogot és már elindult a facebook oldalam is. Mindezek azért fontosak, mert szeretném, ha nem szűkülnének be a lehetőségeim a "környéken vásározok-ismerőseim rendelnek-facebook csoportokban árulgatok" mókuskerékbe. Ezért igyekszem, hogy elérjem azokat, akik még sosem hallottak rólam és a Bögrecről, de titkon mindig is szép, színes, népi ihletésű, vidám feliratos bögrékről álmodoztak. ;)

Az év végéig tele vagyok már tervekkel, most egyelőre az ősziekről essen pár szó:

  • Szüreti boros kollekció

    Október első hetére tervezem az első komolyabb, tematikus kollekciómat!
    Szeretsz egész estén át beszélgetni egy finom bor mellett? Ha igen, akkor Neked találtam ki az öblös, kézbe illő boroskupákat, és a kancsókat, hogy ne PET-palackból töltsük a többre érdemes termelői borokat.
    Az első adagot holnap reggel szedem ki a kemencéből, már nagyon kíváncsi vagyok rá!
    Itt még a második égetés előtt, a nyers mázzal, ami persze szépen átlátszóvá válik majd a 960 C hatására.

    mazazva.JPG

  • Vásárok

    Tapasztalatszerzés, kapcsolatépítés, piacfelmérés, vásározási rutin kialakítása: az első időszakban minden vásározási lehetőség jól jön!
    Augusztus elején kitűztem magamnak: október 30-ig legalább 4 vásáron részt veszek.
    Ebből egy már kipipálva: 21-én a sülysápi falunapon voltam kint a munkáimmal, egy komolyabb, két napos törökbálinti vásárra pedig nagy szeretettel várlak Benneteket, ez a Törökbálinti Ősz:

    szorolap_torokbalinti_osz_2015.jpg
    A nyereményjátékra (ahová minden belépő ajándékba kap sorsjegyet!) és a tombolára is ajánlok föl tárgyakat, szóval érdemes benézni! ;)

    Ezen kívül még most szerveződik, hogy a szept. 26-i Telki Nyárbúcsúztató Piknikre is kitelepülök, nem csak árulni, hanem valami egészen különlegessel... De ez még szervezés alatt, amint biztos lesz a dolog, írok róla!
    Ha összejön, akkor már csak 1 vásár választ el a kitűzött 4-től, ajánlatokat kommentben várok! ;)

  • Honlap

    Fontos a blog és a facebook oldal, de értékesíteni honlapon az igazi! Ha minden jól megy, november első felére elkészül a honlapom, fejben már szuper, de persze rengeteg munka van még vele. Nagyon-nagyon szeretném, ha a karácsonyi szezonra már működne és meg tudnám valósítani a terveimet, például egy egyedi bögre rendelő felületet...

  • Vállalkozás

    Rengeteget tanultam, olvastam már a vállalkozási formákról, a tennivalókról, egy vállalkozás működtetéséről, kerestem könyvelőket, pályázatokat, most már csak meg kéne lépni...
    Jelenleg adószámos magánszemélyként végzem a tevékenységemet, ez röviden annyit tesz, hogy alkalmanként vásározhatok, számlaképes vagyok, de rendszeres, komolyabb tevékenységet nem folytathatok.
    De megkaptam egy pályázatot, amivel segítséget kapok ahhoz, hogy október egytől egyéni vállalkozó lehessek! Hát, fel kell kötni... :)

Ezek azok a fontos területek, ahol mindenképpen el szeretném érni az első mérföldköveket! Ezen kívül persze van egy csomó tervem, ötletem, ezeknél jóval izgalmasabbak és kreatívabbak. Ahogy magamat ismerem, ezekre biztos lesz energiám :)

Mindezekről, a munkámról szeretnék rendszeresen írni, hogy Ti is belekukkanthassatok ebbe a mesterségbe, értsétek azokat a tárgyakat, amelyeket megvásároltok, hasznos tippeket adjak ajándékválasztáshoz, nem csak karácsonyra, na és hogy bepillantást engedjek egy fiatal vállalkozó küzdelmeibe, az örömeimbe és nehézségeimbe. Szeretnék ötleteket adni, hogy minél sokoldalúbban használhassátok a cserepeimet, hogy betöltsék a feladatukat, amit beléjük korongoltam, rájuk írtam: Csempésszenek emelkedett pillanatokat a használójuk hétköznapjaiba!

* 2015. júniusában hoztam létre egy csoportot "Segítség, fazekas lettem!" névvel. Azokat az ismerőseimet gyűjtöttem össze, akiket a célpiacom tagjainak gondoltam. Megmutattam nekik a munkáimat és kérdőívekkel ill. kötetlenül kértem a véleményüket. Ez a csoport újabb tagokkal bővülve azóta is működik, nagyon hasznos és motiváló számomra.

 

 

FIGYELEM!!!
A blogom az új honlapomra költözött! Ha ez tetszett, az újért teljesen odaleszel! --> http://bogrec.hu/

 

vandorut3.JPG

Szólj hozzá

vásár bor újdonság tervek vállalkozás kancsó