2015. aug 30.

Szakítós bögrék?!

írta: Bögrec
Szakítós bögrék?!

Egy júliusi délelőttön Zsuzsi barátnőmmel a műhelyben dolgoztunk: ő retusálta a félkész, száraz bögréket, én pedig írókával színesre-virágosra, feliratosra díszítettem. Olyan jó volt együtt dolgozni!
Bár előre összegyűjtöttem szövegeket, amiket a páros bögrékre szántam, de közben nekünk, két dalos lánynak folyton csak jöttek az újabb és újabb ötleteink, hogy mennyi szépet lehetne még mondani…

Így megszületett néhány, előre nem tervezett páros is, például:

"Gyere babám a kútra, adj egy csókot az útra” - “Én is egyet, Te egy mást, ne felejtsük el egymást”.

kutra.jpg

 

“Gyere babám a ház mögé, nézzünk egymás szeme közé” - "Hadd nézzem ki szép szemedből, szeretsz-e tiszta szívedből”

 

hazmoge.jpg

Aki szereti a népdalokat, annak ismerős a helyzet: dal dalt követett, míg elértünk gyönyörű, nagyon expresszív, de szomorú nótákhoz…

“Adott volna szívünkbe egy kősziklát, hogy sohase ismerjük meg egymást” - “Adott volna szívünkbe egy lombos fát, bús gerlice azon sírja ki magát”


“Temetőben kék ibolya, nem leszek szerelmes soha. Láncot kötök a szívemre, megmutatom, bírok vele.”

Egyértelmű volt, hogy ilyen verseket nem teszek a munkáimra.

Hogy miért?

Hiszen ezek is fontos emberi érzések, ilyet is hoz az élet, ezeket is meg kell élnünk… És olyan jól esik néha, ha az ember a bánatát kidalolhatja magából!

De pont erről van szó: kidaloltam, kitáncoltam, kifestettem, kibeszéltem és elmúlt, tovább mentünk. A virág elhervadt, az időjárás megváltozott, az illat tovatűnt.
Nem gondolom, hogy egy maradandó tárgyban is emléket kéne állítani ezeknek az érzéseknek.

Hiszen pont azért írom a szép szavakat bögrére, hogy a hétköznapokban, egy gyors reggeli tejeskávé közben, a munkahelyen, beadandó írásakor a gép előtt ülve, este egy teát kortyolva ha rápillantasz, felemeljen Téged, vagy azt, akinek adtad! Emeljen kicsit ki az problémákból, az időből, ami sokszor szorít, és jussanak eszedbe azok, akiket szeretsz és az, ahogyan szereted őket! Akiktől a bögrét kaptad, vagy akinek a másik felét adtad.

Azt szeretném, hogy akár külön, akár együtt kortyoltok a bögrékből, tegye egy kicsit szebbé ezeket a perceket, emlékeztessen szép dolgokra!

Hiszen bármiből meg lehet inni azt a teát - De valóban egy funkcionális tárgyat akarsz ajándékozni?

 

 

FIGYELEM!!!
A blogom az új honlapomra költözött! Ha ez tetszett, az újért teljesen odaleszel! --> http://bogrec.hu/

 

vandorut3.JPG

 

Szólj hozzá

bögre népdal ezért csinálom páros bögre