2015. okt 09.

Októberben ezt (t)edd:

írta: Bögrec
Októberben ezt (t)edd:

Paradicsomot, paprikát, padlizsánt a Bögrecedbe!

Egy klasszikus zöldséges kence, a zakuszka most expressz változatban. Persze nem ugyanolyan, mint a szabad tűzön, órákon át sütögetett verziója, de Neked való recept, ha kis mennyiségben és gyorsan szeretnéd elkészíteni egyszerű hozzávalókból.
Pont ezért osztom meg veletek, mert igazi Bögrecept: egyszerű és olcsó hozzávalók, gyors és mégis finom, picit különleges étek.

zakuszka.JPG

Ez a nyár végi, őszi zöldségekből készülő étel Örményországból származik, Modován keresztül került Erdélybe, ahol ma nagyon népszerű, kenik kenyérre, teszik tésztára, ízesítenek vele. Ha megkóstolod, érteni fogod, hogy miért jó mindenre ;)

Én alapanyagok terén az "alap" receptet követtem, tehát padlizsánt, paradicsomot és paprikát tettem bele, illetve hagymát, fokhagymát és borsot. Ezeken kívül készítik babbal, gombával, répával, hallal, káposztával... ki mit talál a kertben vagy a hűtőben.

Így készítettem:
3 kisebb padlizsánt meghámoztam, felkockáztam.* Szintén felkockáztam 4-5 paprikát (pirosabbra érett és még sárgásabb lecsópaprikák voltak vegyesen) és 4-5 szem paradicsomot is.
1 közepes hagymát felkockáztam és kevés olajon megdinszteltem, erre tettem a padlizsánt és pároltam tovább, majd mikor már kezdett puhulni, akkor ment bele a paradicsom és a paprika. Addig sütögettem, míg a padlizsánkockák már egészen krémesek lettek, szétestek és a paradicspom és a paprika is szépen megfonnyadt. Sóztam, borsoztam, a végén még 2 gerezd fokhagymát nyomtam bele, és kész!

Az arányokon bátran változtass, tulajdonképpen mindegyik zöldség finom, így csak jó sülhet ki belőle! :)
Én például következő alkalommal padlizsánosabbra készítem majd, kíváncsi vagyok rá, hogy úgy milyen lesz.
Azt is szájad íze szerint döntsd el, hogy mennyire vágod apróra a darabokat. Ha igazán krémesre szeretnéd, akár rá is turmixolhatsz, én nagyobbra vágtam és úgy is hagytam. Tésztára talán az előbbi ideálisabb, kenyérre az utóbbi.

Jó kísérletezést kívánok Neked, bátran használd ki az őszi zöldségek zamatos ízeit.
A tálalásnál pedig ne feledd, a bögreced mindig készen áll az újdonságokra! :)

 

* Szokták mondani, hogy a padlizsánt csak fa késsel, mert keserű lesz. Ez csak a vas pengék miatt történik így, tehát nyugodtan dolgozz bármilyen más konyhai késsel.

 

 

 

FIGYELEM!!!
A blogom az új honlapomra költözött! Ha ez tetszett, az újért teljesen odaleszel! --> http://bogrec.hu/

 

vandorut3.JPG

Szólj hozzá

újdonság bögre recept